CHEPs nye algoritme øger antallet af indsamlede paller i Europa med 500.000 enheder om året

Fra ventre mod højre: Sonia Guerra fra CHEP European Call Center samt Christian Carrasco og Alfonso Martin

CHEP implementerer et førsteklasses system til styring af kunderelationer, hvilket optimerer palleindsamlingsprocesserne og den digitale kapacitet i hele organisationen.

CHEP, den globale leverandør af forsyningskædeløsninger, arbejder på en digital transformation af virksomheden, herunder måden den administrerer palleindsamlinger på og driver sit europæiske callcenter i Lissabon, Portugal. Uden for Europa gennemfører CHEP lignende pilotprojekter i USA og Brasilien.

Alfonso Martín, som er direktør for Asset Productivity Solutions i CHEP Europe, siger:

“For et år siden lancerede vi “Predict”-projektet for at tage en datadrevet tilgang til indsamling af aktiver i brug. Ved at bruge maskinlæringsteknologi kombineret med data, som vi modtager fra producenter, fragtmænd og detailkunder, har vi udviklet en række algoritmer, som opretter ugentlige opgaver til vores callcentermedarbejdere. Værktøjet håndterer indsamling på tværs af mere end 100.000 lokationer og har i det seneste år hjulpet os med at øge indsamlingen af paller med 500.000 enheder, hvilket reducerer omkostningerne i forsyningskæden og understøtter bæredygtighed”.

CHEPs ambition om at genopfinde pooling indebærer udbygning af en allerede førende global poolingløsning, samtidig med at der opbygges nye forretningsmuligheder og identificeres nye muligheder for at skabe værdi for kunderne. Dette underbygges af en digital omstilling, som har til hensigt at udnytte data og digital indsigt. Ved at kombinere dette med de centrale forretningsprincipper om genbrug, modstandsdygtighed og regenerering går CHEP forrest som pioner inden for fremtidens forsyningskæder.

Christian Carrasco, som er direktør for Asset Productivity Process Transformation på globalt plan, forklarer:

“Vi er i gang med en omfattende proceskortlægning af alle de aktiviteter, der varetages af callcentret, hvilket vil gøre det muligt for os at identificere områder med forbedringspotentiale, som vil danne grundlag for transformationen. Transformationen af callcentret bygger på tre søjler. Den første er en forbedret kundeoplevelse. Alle vores kunder, uanset om de er interne eller eksterne, forventer den samme service. Den anden er global digitalisering, som skal afstemmes med virksomhedens øvrige transformationsprogrammer. Og den tredje er effektivitetsgevinster ved at strømline processer og reducere den tid, der bruges på at løse problemer”.

I øjeblikket håndterer callcentret både den indgående og udgående kontakt til kundeservice vedrørende indsamling af aktiver.  Flere end 100 dedikerede agenter arbejder på 25 sprog og dækker 28 lande i Europa. Desuden tilbyder hjemmesiden collect.chep.com en nem og hurtig metode til at anmode om afhentning af paller online.

Om CHEP

CHEP hjælper med at flytte flere varer til flere mennesker og til flere destinationer end nogen anden virksomheden i verden. Vores paller, kasser og containere udgør den usynlige rygrad i den globale forsyningskæde, og verdens mest kendte brands har tillid til, at CHEP transporterer deres varer mere effektivt, bæredygtigt og sikkert. CHEP har som pioner inden for deleøkonomi skabt en af verdens mest bæredygtige logistikvirksomheder gennem “pooling”, en model til deling og genbrug af virksomhedens platforme. CHEPs ambition er at have en positiv indvirkning på planeten og samfundet ved at være banebrydende inden for regenerative forsyningskæder. CHEP betjener primært sektorerne for hurtigt omsatte forbrugsvarer (f.eks. tørvarer, dagligvarer og produkter til sundhedspleje og personlig hygiejne), friske fødevarer, drikkevarer, detailhandel og generel fremstillingsvirksomhed. CHEP beskæftiger cirka 11.700 medarbejdere og tror på den kollektive intelligens’ styrke gennem mangfoldighed, inklusion og teamwork. CHEP har en beholdning af cirka 360 millioner paller, kasser og containere i et netværk af over 750 servicecentre og understøtter mere end 500.000 kundekontaktpunkter for globale brands som Procter & Gamble, Sysco og Nestlé. CHEP er en del af Brambles Group og opererer i ca. 60 lande med den største tilstedeværelse i Nordamerika og Vesteuropa.

Der kan fås flere oplysninger om CHEP på http://www.chep.com. Få yderligere information om Brambles Group på http://www.brambles.com.

Yderligere information

Víctor Collado

Regional Corporate Communications Lead

Brambles Group

Tlf.: +34 659 691 864

victor.collado@brambles.com