Coca-Cola European Partners indgår ny femårig kontrakt med CHEP om cirkulære emballageløsninger

Tapperiet forlænger sin kontrakt med CHEP, som skal hjælpe dem med at opnå deres ambitiøse klimamål om at opnå en nettonuludledning inden 2040.

Nu kan tapperiet Coca-Cola European Partners (CCEP) se frem til endnu fem år sammen med CHEP, som leverer forsyningskædeløsninger i hele verden. Kontrakten, der netop er blevet underskrevet, skal sikre, at CCEP forsat får leveret deres platformsløsninger i hele Vesteuropa.

CHEPs forretningsmodel er baseret på principper for cirkulær økonomi, der består i at dele og genbruge platforme og emballage fra producenter og detailhandlere i hele forsyningskæden.

CCEP har samarbejdet med CHEP i en årrække. Hvert år er CCEP’s brug af CHEP-paller med til at forhindre fældningen af flere end 10.800 træer og undgå produktionen af ca. 1.340 ton affald, hvilket kan sammenlignes med, hvor meget affald 2.700 europæere smider ud i løbet af tolv måneder[1].

”Vi ønsker at vækste vores forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde, og vi arbejder blandt andet på at gøre vores emballage til en del af den cirkulære økonomi. For os var cirkularitet derfor en nøglefaktor for valget af vores palleleverandør. CHEP tilbyder os en bæredygtig, cirkulær løsning, der kan tilpasses vores behov,” siger Lee McCann, Associate Director for Procurement, Category Lead Warehousing, Pallets and Repack hos CCEP.

”CHEP støtter også op om en af vores vigtigste ambitioner om at opnå en nettonuludledning i 2040 og bidrage til 1,5-graders målsætningen. Over 90 procent af vores drivhusgasemissioner opstår i forsyningskæderne. Derfor beder vi alle strategiske partnere og leverandører om at sætte sig deres egne videnskabeligt baserede mål og skifte til vedvarende elektricitet inden 2023. Det er fantastisk at se, hvor langt CHEP allerede er nået på denne rejse efter også for nylig at have offentliggjort deres ambition om en 1,5-graders (eller 1,5 °C) fremtid.”

David Cuenca, administrerende direktør hos CHEP, siger: “Ligesom vi har udviklet et stærkt bånd til de andre Coca-Cola-tapperier, vi samarbejder med, på det globale marked, har vi sammen med CCEP opbygget en gensidig tillid, der muliggør vækst, forbedrer den fremtidige konkurrenceevne samt giver en række fordele, når det gælder bæredygtighed.”

”Vi stræber efter at opbygge og vedligeholde langsigtede relationer med vores kunder gennem samarbejdsprojekter, der forbedrer deres forsyningskæder, reducerer de samlede forsyningskædeomkostninger og gør driften mere effektiv.”

Om Coca-Cola European Partners

Coca-Cola European Partners plc (CCEP) er en førende forbrugsvarevirksomhed i Europa, der sælger, fremstiller og distribuerer ikke-alkoholiske drikkevarer. De er verdens største uafhængige Coca-Cola-tapperi. Coca-Cola European Partners betjener over 300 millioner forbrugere i hele Vesteuropa, herunder Andorra, Belgien, det kontinentale Frankrig, Tyskland, Storbritannien, Island, Luxembourg, Monaco, Holland, Norge, Portugal, Spanien og Sverige. Du kan få yderligere oplysninger på http://www.cocacolaep.com og ved at følge CCEP på Twitter @CocaColaEP.

Om CHEP

CHEP hjælper med at flytte flere varer til flere mennesker på flere steder end nogen anden virksomhed i verden. Vores paller, kasser og containere udgør den usynlige rygrad i den globale forsyningskæde, og verdens største varemærkeproducenter betror os opgaven at transportere deres varer effektivt, bæredygtigt og sikkert. Som pionerer inden for deleøkonomi har CHEP skabt en af verdens mest bæredygtige logistikvirksomheder gennem deling og genanvendelse af vores platforme via en model, der kendes som “pooling”. CHEP beskæftiger sig primært med dagligvarer (f.eks. tørre fødevarer, dagligvarer og sundhedsprodukter samt produkter til personlig pleje), friske produkter, drikkevarer, detailhandlen og den generelle fremstillingsindustri. CHEP beskæftiger ca. 11.000 ansatte og ejer omtrent 300 millioner paller, transportkasser og containere i et netværk med over 750 servicecentre, der støtter flere end 500.000 kundeberøringspunkter for globale mærker såsom Procter & Gamble, Sysco, Kellogg’s og Nestlé. CHEP indgår i Brambles-koncernen og opererer i over 55 lande med flest aktiviteter i Nordamerika og Vesteuropa. Du kan få yderligere oplysninger på http://www.chep.com. Du kan få information om Brambles Group på http://www.brambles.com.

[1] CHEP har gennemført en uafhængig undersøgelse baseret på en livscyklusvurdering (LCA) i henhold til ISO14044. Undersøgelsen bekræftede de miljømæssige fordele, som CHEPs forretningsmodel tilbyder sammenlignet med alternative modeller, såsom pallehåndtering på byttebasis eller ikke-refunderbare løsninger. Tal fra Eurostat – den Europæiske Unions statistiske kontor – viser, at mængden af kommunalt affald, der blev genereret pr. europæer i 2018, var 492 kg.