
Verdensmesterskaberne i de nordiske skidiscipliner i Oberstdorf er lige gået i gang, og det er virksomheden Junghans, der sørger for at holde styr på, hvem der kommer først.
Junghans har, for at markere mesterskabet, udviklet et særligt og eksklusivt mesterskabsur. En roterende ring omkring skiven angiver en anden tidszone. En snefnuggravering på en af skruekroner og bagkassen og en særlig FIS Nordic World Ski Championships gravering, er sofistikerede designfunktioner. Hvert ur har et individuelt serienummer, der understreger dets begrænsede tilgængelighed. Det fremstilles kun i 500 eksemplarer.
Fint, men hvad har det at gøre med emballage?
Ikke meget, og så alligevel. For det fine ur skal naturligvis have en emballage, der matcher kvaliteten af uret
For et sådan ur skal naturligvis ikke bare udleveres i en pose. I stedet har Stora Enso udviklet en emballage, der kan stå mål med uret
Bæredygtigt design er i fokus for både Stora Enso og Junghans. Designet af urkassen er tilpasset selve urets sporty og eksklusive stil.
Uret leveres i en elegant box-in-box-løsning, der viser en unik strukturel 3D-effekt med de sneklædte vinterbjerge. Urkassen er lavet af Ensocoat af Stora Enso, en fornyelig og genanvendelig luksusemballage.
Fire atleter får deres helt eget ur fra 1972 Automatic FIS Edition i slutningen af de enkelte konkurrencer: Med sin Junghans Award hædrer virksomheden de fire atleter, der flyver længst i de enkelte skihopkonkurrencer.