
Vi skulle lære at snappe en øl, men det gik ikke, og derfor vælger Carlsberg at droppe den såkaldte snap-pack-løsning, hvor dåser holdes sammen af en lille limklat, fremfor krympeplast, som de fleste kender i forbindelse med en four- eller sixpack.
Og selvom det ville være en besparelse på 150 tons plast om året, var danskerne ikke klar til at tage nyheden til sig. Derfor skifter Carlsberg tilbage til den velkendte plastløsning, skriver mediets Finans.
Dermed adskiller de danske forbrugere sig fra bl.a. de engelske, der har taget ganske pænt imod den nye emballage-variant, der på verdensplan havde potentiale til at spare omkring 1.200 tons plast årligt.
Men den gik altså ikke på hjemmemarkedet.
Carlsberg gav dog ikke op uden sværdslag. Det stod ret hurtigt klart, at snap-pack´en fik en lunken modtagelse på den danske marked, men fremfor bare at droppe den, skruede man op for informationen.
Den taktik har virkede tidligere om end vi skal nogle år tilbage, nemlig da Carlsberg i 1930´erne måtte forklarer, hvordan en øloplukker fungerer i forbindelse med de første metalkapsler. Og det gik jo meget godt.
Men denne gang måtte man se sig slået af vanens magt.
Kilde: Finans/TV2