Når Scanpack slår dørene op til Nordeuropas største emballagemesse i dagene den 23.-26. oktober i Gøteborg, er det til en fuldbooket messe. Allerede nu er der totalt udsolgt.
– Der findes ikke én ledig kvadratmeter udstillerplads tilbage, siger Anna-Lena Friberg, der er forretningsansvarlig hos Scanpack.
Messen har været utrolig populær. Flere udstillere er blevet skrevet op på venteliste i håbet om, at andre melder fra, og andre har allerede booket plads til den kommende messe. Det er i 2021.
Dette års messe byder således på 17.000 kvadratmeter messe med 450 udstillere, der langt fra bare er fra Sverige. Danske udstillere er på plads, hvilket måske heller ikke er så mærkeligt, men faktisk kan man finde udstillere fra mange lande verden over. I alt håber Svenska Mässan på, at der kommer omkring 15.000 besøgende.
Det er ikke så overraskende, at bl.a. industri 4.0, materialer, tryk, design, branding, logistik er blandt hovedpunkterne på messen, men der er også nyt.
Bl.a. Scanpack Academy, hvor deltagerne bliver budt på seminarer og får et kig ind i det nyeste inden for emballagebranchen. På messens Superbrand-scene vil blandt andre P&G, Johnson&Johnson, Carlsberg og andre velkendte varemærker fortælle om, hvordan de arbejder med emballage.
Dermed er det meste, som det plejer. Den klassiske messe tilsat spændende nye tiltag. Men sådan er det nu alligevel ikke helt, mener Anna-Lena Friberg.
– Digitaliseringen vil betyde store forandringer, også inden for emballagebranchen, og det vil påvirke mange aktører. Det tror jeg vil blive tydeligt på Scanpack.