
I Australien har Nestlés ikoniske chokolademærke KitKat indledt en kampagne for at lære “aussies” vigtigheden af at genbruge blød plast.
KitKats deltagelse betyder blandt andet, at det velkendte logo på den fleksible emballage i nogen tid er blevet erstattet af et genbrugssymbol i form af pilformede KitKat “fingre”.
Kampagnen hedder “Giv planeten en pause” og henviser naturligvis til KitKats reklameslogan “Hav en pause, tag en KitKat”.
Kampagnen blev til på baggrund af en undersøgelse, der viser, at selvom australiere har et stærkt ønske om at genbruge plast, ved næsten halvdelen af dem (48 procent) ikke, hvordan de skal gøre det.
For at lette indsamling og genbrug af blød plast er der allerede specielle REDcykelcontainere anbragt i de fleste større australske supermarkeder. Ved at smide dine tomme KitKat-dæksler – og anden blød plastemballage – i REDcycle-tønderne forhindrer man plasten i at ende i miljøet eller på lossepladser og kan i stedet genbruges og omdannes til andre plastprodukter.