Egentligt er Renz mest kendt for deres elektroniske pakkepostanlæg, click & collect systemer og MEFA-postkasser, men i et nyt samarbejde med hotelkæde Scandic, har virksomheden været med til at løse et velkendt problem, som mange hotelgæster kender.
Hvad gør man med sin kuffert fra man har checket ud fra sit værelse til man skal videre med fx fly?
I stedet for at skulle slæbe rundt på sin bagage i de sidste timer, har gæsterne på Scandic Spectrum mulighed for at anvende en af de nye kuffertbokse, som Renz har installeret i hotellets kælder.
Her er kuffertbokse i stort set alle mulige størrelser. Og det er gæsterne selv, der står for både at anbringe og hente egen bagage. En løsning, der er en fordel for både gæster og hotel.
– Det giver en fleksibilitet for alle. Både for gæsten, der selv kan gå ned at hente sin kuffert uden ventetid, og for mit team, der får bedre tid til at give service på andre måder, som for eksempel at give råd til, hvor man som turist skal gå hen at spise i København, fortæller Kirsten Grindsted, der er direktør i Scandic Spectrum.
For Renz har det været spændende at været i hotelprojektet. Og at de har ramt et behov er tydeligt. Data fra anlægget viser, at der er god rotation mellem de forskellige boks-størrelser.
– Scandic er en spændende samarbejdspartner for Renz. Sammen har vi fundet frem til deres behov, og præcis hvordan systemerne skulle sættes op. De har haft en række ønsker til design og funktioner, som vi har løst sammen, og resultatet er blevet helt vildt godt og i tråd med Scandic ånden og stilen, fortæller Finn Mikkelsen, der er projektchef hos Renz.
Scandic Spectrum er et ganske nyt hotel. Det åbnede i sommeren 2022 og er det andet hotel i Scandic-kæden, der får installeret det digitale opbevaringssystem.