En bølgepapemballage til transport af frisk fisk, et papirbaseret loftsarmatur, der erstatter metal- og plastkonstruktioner og en pladsbesparende transportemballage, der med et par drejninger bliver til en attraktiv butiksudstilling for chokoladekager.
Alle tre emballage fra Smurft Kappa, og de fik alle tre en World Star
Hver WorldStar-pris er en bekræftelse af det arbejde, vores designere lægger hver dag – nemlig altid at finde nye måder at skabe bæredygtige løsninger, der styrker kundernes brands. At dette også får global opmærksomhed gennem tre priser til os i Sverige og Norge er fantastisk sjovt, siger Smurfit Kappas salgs-, marketing- og innovationsdirektør Mariette Lindsjö.
Gennem pakkeløsningen Fresh Fish Concept har den globale fiskeindustri fået mulighed for at erstatte styrofoam med en pladsbesparende papirbaseret emballage, der leveres som en “flad pakke” og er i stand til at pakke frisk fisk med is umiddelbart efter fangst. for at holde den kølig og frisk. En løsning, som norske Bremnes Seashore for nylig har lanceret på markedet.
For den svenske belysningsvirksomhed Fagerhult har plademetal og plast traditionelt været virksomhedens hovedmateriale til armaturer, men nu har virksomhedens største produkt Multilume – et populært armatur i offentlige miljøer – fået et armatur i massiv pap og passende navn Re: Tænk. .
Opdateringen af den internationale fødevarekoncern Mondelez’ butiksudstilling for Marabous mørke premiumchokolade løser en række problemer. Transportemballagen sparer plads under transporten og kan bruges til det færdige display, som er nemt at samle og desuden rummer flere chokoladekager end tidligere.
WorldStar-emballagekonkurrencen har været afholdt siden 1970, og interessen for smarte emballageløsninger er fortsat stigende. På trods af udfordringerne fra Covid19-pandemien tiltrak dette års udgave af WorldStar flere tilmeldinger end nogensinde, og i alt vandt Smurfit Kappa 13 priser internationalt.