Svenske Trioplast, stor producent af af polyethylenfilm, skifter navn til Trioworld.
Det nye navn kommer som et resultat af fusionen mellem Trioplast og hollandsk AFP (Apeldoorn Flexible Packaging), som blev annonceret i november 2019.
Koncernen, med et salg på 5,5 mia. SEK, omorganiseres i fem divisioner og har en plan om at øge tempoet for innovation med fokus på en cirkulær økonomi inden for plast.
Trioworld er overbeviste om, at plast kan gøre verden sikrere og sundere, men vi skal optimere brugen af plast og reducere vores kunders CO2-fodaftryk. Den vigtigste faktor på denne rejse er brugen af genanvendt plast i vores produktportefølje. Vi sigter mod at øge vores brug af genanvendt plast i høj grad. Vi investerer i en andel på over 30 procent genanvendt plast inden 2025 og et mere langsigtet mål på mere end 50 procent, siger Trioworld Groups administrerende direktør Andreas Malmberg.
Trioworld leverer polyethylenfilmprodukter til mange forskellige emballageanvendelser. Kundebasen er global, men med europæisk fokus, og Trioworld handler i fem divisioner: stretchfilm, industrifilm, sundhedsfilm, transporttasker og forbrugeremballage. Produktionen består af ti fabrikker i Sverige, Danmark, Frankrig og Holland.
Vores medarbejdere er centrale for alt, hvad vi gør, og de er alle fast besluttede på at drive overgangen til cirkulære produkter. Vi er eksperter, der forstår, hvad vores kunder har brug for, og vi tænker på plast på en ny måde. Dette er et nyt kapitel for koncernen, og vi byder gamle og nye kunder og interessenter velkommen på vejen mod en cirkulær økonomi, siger Andreas Malmberg.