E-handlen stormer frem, og med den følger forbruget af emballage. Ofte bare helt almindelige transport-emballage. Virksomheden Re-zip har udviklet en cirkulær emballage, og nu har virksomheden fået midler til at rulle den ud i både Danmark og Europa.
Midlerne kommer fra en fundingrunde, hvor den eksisterende investor Planetary Impact Ventures og nu også Vækstfonden, har skudt penge i virksomheden.
Det er fantastisk, at vores nuværende investor Planetary Impact Ventures fortsat udviser stor tillid til os som team og kan se de kæmpe muligheder, RE-ZIP konceptet kan betyde for e-handlen og miljøet i de kommende år. Og så gør det os ekstremt stolte at vi har kunne tiltrække og lave en rigtig god aftale med Vækstfonden. Det giver selvfølgelig finansiel arbejdsro og mulighed for at vækste RE-ZIP endnu mere, men det er også et blue chip stempel af den mission vi er på, siger Thomas Fugl, Co-founder & CCO hos RE-ZIP
Re-zipss emballager, som efter modtagelse kan foldes sammen og returneres kvit og frit af forbrugeren i postkasser, og nu snart også i pakkeshops over hele landet, reducerer CO2 udledning med op til 87 procent sammenlignet med almindelig engangsemballage.
Virksomheden har allerede mange webshops på systemet, og med den friske kapital vil selskabet accelerere væksten i 2022, så endnu flere forbrugere kan få tilbudt emballagen.
Ud over etablering af national infrastruktur i Danmark via eksisterende pakkeshops i detailhandlen, så er man allerede i gang i flere andre lande i Europa, blandt andet Polen, England og Østrig. Her er man sammen med nationale partnere i gang med at etablere lignende cirkulære modeller som i Danmark.
Faktisk ser flere af landene ud til at overhale hjemmemarkedet, og den store interesse fra nogle af verdens største logistikselskaber er da også noget af det, der har fanget Vækstfondens interesse.
Kilde: Re-zip