
Svenske Alcoholic Vodka lægger bestemt ikke skjul på, at deres produkt er sundhedsskadeligt. Tværtimod. Flasken har bl.a. testen; “Ekstremt skadeligt produkt”.
Flaskens grafiske design er domineret af en skematisk menneskekrop, hvor klare røde markeringer angiver, hvilke organer i kroppen, der kan blive beskadiget ved alkoholindtag, og på flaskens etiket er der også detaljeret tekstinformation om de skader, alkohol kan forårsage i forskellige organer.
Virksomheden er dermed næsten brutal ærlig i deres kommunikation om, at deres produkt på stort set alle måder i realiteten ikke kan anbefales. Selv er Alcoholic Vodka da også godt klar over, at man har kastet sig ud i en noget anderledes form for markedsføring og brandstrategi.
“Vil det virke? Det ved vi ærlig talt ikke. Det er simpelthen vores måde at forsøge at finde ud af på!”, skriver holdet bag Alcoholic Vodka.
Alkoholisk Vodka forventes at blive lanceret på markedet i marts.