Et fiskenet så livtagtigt, at man næsten tror det er ægte. Det var baggrunden for, at det blev spanske IPE Industria Gráfica SLU, som kunne fejre prisen for Best in show ved den europæiske etiketorganisation Finats “2020 Finat Label Awards”.
Det specielle ved sleeven er ikke, at der er billeder af et fiskenet med fisk, men at man ved hjælp af såkaldt taktil-lak giver en følelse af, at vinflasken fra Al Alba rent faktisk er emballeret i et fiskenet. Og det på en særdeles realistisk måde.
Dette er en fremragende etiket på flere niveauer. Effekten af fiskenettet, der er fremkommet ved at anvende en klar taktil-lak over det trykte billede, giver en høj følelse af realisme. Højkvalitets flexotrykning af både fisken og nettet gør, at designet skiller sig ud blandt alle gruppens vindere. Det taktile fiskenet gør det muligt for kunderne at opleve nettets følelse, mens de nyder hvidvinen, skrev en entusiastisk jury i sin motivation.