Som en del af Lidls REset Plastik-strategi har dagligvarekæden optimeret emballagen på deres egen opvaske- og skyllemiddel for blandt andet at spare på mængden af plastik. Nature Packs er navnet på den nye emballage og består af op til 76 procent mindre plastik i forhold til tilsvarende produkter i Lidls sortiment.
På grund af den praktiske stand-up-pose kan emballagen bruges som alternativ til en flaske. Dette tiltag er et skridt på vejen mod at spare miljøet for for meget unødvendig plastik, og det glæder Plastic Changer og adm. direktør i Plastic Change, Louise Lerche-Gredal, sig naturligvis over.
Plastforurening og vores stigende plastikforbrug udgør en stor udfordring mod klimaet, miljøet og verdenshavene. Derfor er vi rigtig glade for, at Lidl konstant arbejder på at reducere deres plastikforbrug. Med den nye emballage giver de kunderne mulighed for at vælge en løsning med mindre plastik, og på den måde kan kunderne være med til at knække kurven for plastikproduktionen.
Optimeringen af Lidls emballage til egen skylle- og opvaskemiddel er en del af dagligvarekoncernens REset Plastikstrategi, hvor målet er, at 100 procent af plastemballagen består af maksimal genanvendeligt materiale inden 2025 og bestå af minimum 20 procent mindre plastik.
Vi sætter en ære i at udvikle innovative produkter og initiativer, hvor plastik effektivt kan spares, og her er de nye Nature Packs et glimrende eksempel. Vi oplever en stor forbrugerinteresse for at omlægge vaner og handle mere miljøvenligt og bæredygtigt, og med vores Nature Packs bidrager vi og vores kunder i kampen mod for meget unødvendig plastik, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Kilde: Lidl