25.000 kr.
Det er førstepræmien i Lidls landsdækkende plastiskkonkurrence, Lidls Plastikinitiativ, der løber frem til den 15. oktober.
Konkurrencen giver alle danskere, ældre som unge, studerende såvel som pensionister, mulighed for at indsende deres idéer til, hvordan man kan ændre forbrugeradfærd omkring plast, reducere plast eller håndtere plast på en mere bæredygtig måde.
Formålet med dette initiativ er at støtte en innovativ idé eller et projekt, som beskæftiger sig med reduktion, genbrug eller genanvendelse af plast, og som mangler ressourcer til at blive udviklet og løftet ud i virkeligheden. Vi ser frem til at modtage en masse spændende og innovative idéer fra hele Danmark, og vi ser et stort potentiale i alle de små uforløste idéer, som har brug for et skub ud i det danske samfund, siger Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann.
Konkurrencen kulminerer med et stort event i Aarhus den 11. november, hvor de udvalgte finalister skal præsentere deres idéer foran en jury bestående af eksperter indenfor området, hvorefter en vinder kåres.
Udover en check på 25.000 kroner modtager vinderen 10 timers støtte og sparring fordelt på to år fra Lidls samarbejdspartner, miljøorganisationen Plastic Change. Derudover vil præmien inkludere en Lidl Gavekurv med nøje udvalgte Lidl-produkter.