De første pakker er allerede sendt ud fra Brings nye Logistikcenter København, der er bygget til at håndtere den stigende vækst og de store udsving i e-handlen. Under coronaperioden er antallet af pakker fra e-handlen steget med over 60 procent, i forhold til samme perioden sidste år.
– Vi har glædet os meget til at flytte ind i det nye, moderne logistikcenter, som er fuldstændigt tilpasset til at servicere fremtidens e-handel, fortæller Per Buus, Salgsdirektør, Bring i Danmark.
Logistikcenteret indeholder et helt nyt sorteringsanlæg, der har større kapacitet og specifikt er bygget til at håndtere store udsving i antallet af pakker.
– Den øgede kapacitet giver os mulighed for at imødekomme de store volumener langt mere effektivt og betyder, at vi kan blive ved med at vokse både i antal af pakker og medarbejdere i takt med stigningen i e-handlen. Samtidig giver det helt nye muligheder for at udvikle vores tjenester fremover, fortsætter Per Buus.
I forbindelse med bygningen af logistikcenteret, har der været fokus på sikkerhed. En tydelig adskillelse mellem den gående og kørende trafik via gangbroer er med til at mindske unødvendig trafik i og omkring logistikcenteret. Det betyder at medarbejderne kan føle sig trygge, når de bevæger sig rundt på området.
Miljø får også en helt central rolle. Når solcellerne på taget er færdigmonteret, vil det daglige energiforbrug primært komme fra solenergi.
– Vi har et ansvar for, at vores medarbejder kan føle sig trygge, når de er på arbejde. Derfor har det været vigtigt at inddrage medarbejderne allerede fra start. Samtidig er målet udelukkende at køre CO2 neutralt i 2025. Vi er derfor stolte af, at vores fysiske rammer også matcher vores ambition, fortæller Per Buus.