Fremover er det ikke nødvendigt at printe en fragtlabel når man sender pakker med Bring. Med et enkelt klik bestilles en pakkekode, som blot skal skrives på pakken. Det gør det fordelagtigt både for mindre webshops og når privatpersoner handler med hinanden. Men det er især på returdelen hvor den labelfri fragt- og returløsning skaber værdi for e-handlen, og sparer både små og store webshops for flere tons papir årligt.
Ifølge Brings undersøgelser siger hver anden e-handlende, at en enkelt returløsning øger tilfredsheden. Det er derfor også med de bedste intentioner, at e-handlen i ca. 50 procent af tilfældene medsender en returlabel, når de sender pakker i dag.
Når man forenkler det sidste led i kundens købsoplevelse, skaber man også et vigtigt sidstehåndsindtryk af sin webshop. Det er dog en balancegang mellem det at skabe en enkel løsning og samtidig ikke direkte opfordre til returnering eller hensynsløs shopping, siger Per Buus, salgsdirektør for Bring i Danmark.
Inden for de sidste 3 måneder har 20 procent af de e-handlende returneret en eller flere varer. Sendes en returlabel med i alle pakker, kan den nye labelfri fragt- og returløsning spare e-handlen for 80 procent de returlabels som de printer i dag.
Hvad sker der egentligt med de returlabels som ikke bliver brugt? Der er igen tvivl om, at fragt er en belastning for miljøet, men også noget vi, e-handlen og forbrugerne, kan være med til at nedbringe. Derfor er det vigtigt for os at skabe løsninger, der gør det muligt for både e-handlen og forbrugerne at træffe et bæredygtigt valg på nettet, siger Per Buus.