Zendium har med en stribe nye initiativer øget sit fokus på en grøn omstilling. Genanvendt og biobaseret materiale i produktemballage og fornybare energikilder er omdrejningspunktet for Unilever, der ejer og producerer Zendiums produkter. De nye tiltag er en naturlig udvikling hos Zendium, da Unilever de sidste mange år har arbejdet målrettet mod at gøre en bæredygtig livsstil tilgængelig for alle. Det er især i produkternes emballage, de gennemgribende ændringer er sket.
Alle Zendiums tandpastatuber vil nu bestå af mere end 60 pct. plantebaseret plastik. Der benyttes genanvendt pap til indpakningen og mundskylflaskerne indeholder 96 pct. genanvendt plastik. Produktionen bliver endvidere drevet af 100 pct. vedvarende energi fra fornybare kilder. Derudover er tandbørsterne ”Complete Protection”, ”Sensitive” og ”Clinic – Extra soft” af 90 pct. genanvendt plastik.
– Vi er super stolte over vores produkters nye emballage. Det betyder meget for os hos Zendium, at vi kan hjælpe med at beskytte det, naturen har givet os – både i vores mund og i verden omkring os. Med den nye bæredygtige emballage og produktion har det været vigtigt for os at have fokus på hele processen – lige fra energien vi bruger – til den færdige indpakning, siger Cecilie Birch, Nordic R&D Manager hos Zendium.