21. februar 2019 bliver de nyeste tendenser og ideer inden for emballage præsenteret på Emballage Konferencen på Hotel Metropole i Bruxelles.
Arrangementet vil fokusere på den voksende emballageindustri i Europa med særligt fokus på forbrugerne. Oplægsholderne vil præsentere forskellige udviklinger inden for sektoren samt forskellige teknologier og materialer.
Sammen med emballagekonferencen er der lagt diverse netværksaktiviteter, hvor man har mulighed for at møde kolleger fra andre europæiske lande. Konferencen er arrangeret af Intergraf, den flexografiske industriforeningen FTA Europe og det førende markedsundersøgelsesinstitut Smithers Pira.
Ud over konferencen og netværksmulighederne modtager deltagerne en europæisk markedsrapport, der er udarbejdet af Smithers Pira.
Programmet for dagen er ikke endeligt på plads, men de første eksperter er blevet annonceret:
Guy Thomas, creative strategy director hos Parker Williams Ltd. / Sun Branding Solutions, vil præsentere gennemtænkt emballagedesign.
Chris Tonge, administrerende direktør for Ultimate Packaging, vil give et case study fra industrien.
Joanna Stephenson, administrerende direktør for PHD Marketing, vil diskutere markedsføring for trykning og emballering.
Europa-Kommissionen vil give et oplæg om emballageaffald.
Programmet for netværksarrangementet er følgende:
Onsdag 20. februar
Velkomstcocktail, 19.30-21.00
Torsdag 21. februar
Morgenmad, 08.30-09.00
Emballagekonference, 09.00-17.00
Middag, 19.30-22.00
Fredag 22. februar
Rejse til Europa-Parlamentet, 09.00-12.30
Grakoms medlemsvirksomheder har mulighed for at deltage i arrangementet til under halv pris.