Siden 2007 har der ikke været en emballagemesse på dansk grund, men nu er der kommet en – og den fik en flyvende start. Sign, Print og Pack-messen i Odense var, som navnet antyder, ikke udelukkende en emballagemesse, men det var første forsøg på at tiltrække emballageudstillere, og de, som valgte at tage imod opfordringen, blev taget godt imod – både blandt gæster og de andre udstillere.
Sign og print-udstillerne mente, at netop emballage var naturligt at lægge i samme messe. Og det gav også pote i forhold til antal besøgende. Med over 1.600 besøgende over de to dage fik man cirka 400 flere end ved den forrige sign og print-messe.
Flere af emballageudstillerne var selv overraskede over det antal leads, som det lykkedes at få hjem i løbet af messen og gav klart udtryk for, at de håber, denne messe er startskuddet til en tilbagevendende begivenhed.
Inpak var naturligvis med på messe, og vi bringer en større reportage i den kommende udgave.