Tre ud af fire forbrugere siger, at de foretrækker papirbaseret emballage frem for andre mindre holdbare alternativer – ifølge en nylig undersøgelse fra Smurfit Kappa.
Smurfit Kappa, der lancerede sit Better Planet Packaging-initiativ sidste år, har arbejdet med at udvikle en række emballager, der er designet til at erstatte mindre holdbar emballage. Tendensen er skabt i lyset af, at mange mærker er under øget pres for at blive mere bæredygtige, og Smurfit Kappa har oplevet en markant stigning i antallet af virksomheder, der leder efter bæredygtige alternativer til emballager til frisk frugt og grøntsager.
Efterspørgslen efter mere bæredygtige emballagealternativer er også stigende, og i en nylig undersøgelse svarede 75 pct. af forbrugerne, at de foretrækker papirbaseret emballage frem for mindre bæredygtige alternativer. Markedsundersøgelsen blev foretaget ved hjælp af EyeSee eye tracking-teknologi, og 1.200 kunder deltog.
En af emballagerne, som Smurfit Kappa nu har udviklet, er en “kurv” af bølgepapp, som er let at samle, og hvor farver og grafik af høj kvalitet kan udskrives for at fange kundernes opmærksomhed i butikken. Emballagen er fuldstændig genanvendelig og designet til at sikre, at frugten holdes i perfekt stand fra gården og helt til forbrugeren. Emballagen er produceret af Smurfit Kappa Celapack til den portugisiske kunde Pomares do Sol.
Smurfit Kappa, der lancerede sit Better Planet Packaging-initiativ sidste år, har arbejdet med at udvikle en række emballager, der er designet til at erstatte mindre holdbar emballage. Tendensen er skabt i lyset af, at mange mærker er under øget pres for at blive mere bæredygtige, og Smurfit Kappa har oplevet en markant stigning i antallet af virksomheder, der leder efter bæredygtige alternativer til emballager til frisk frugt og grøntsager.
Efterspørgslen efter mere bæredygtige emballagealternativer er også stigende, og i en nylig undersøgelse svarede 75 pct. af forbrugerne, at de foretrækker papirbaseret emballage frem for mindre bæredygtige alternativer. Markedsundersøgelsen blev foretaget ved hjælp af EyeSee eye tracking-teknologi, og 1.200 kunder deltog.
En af emballagerne, som Smurfit Kappa nu har udviklet, er en “kurv” af bølgepapp, som er let at samle, og hvor farver og grafik af høj kvalitet kan udskrives for at fange kundernes opmærksomhed i butikken. Emballagen er fuldstændig genanvendelig og designet til at sikre, at frugten holdes i perfekt stand fra gården og helt til forbrugeren. Emballagen er produceret af Smurfit Kappa Celapack til den portugisiske kunde Pomares do Sol.