McDonald’s anvender store mængder af grøntsager i skiver og strimler. Grøntleverandøren supplerer – ud over burgergiganten – også supermarkeder med færdigproducerede, anvendelige og sunde fødevarer. Kravene fra både McDonald’s og almindelige forbrugere stiger – og velfungerende metaldetektorer er en nødvendighed i produktionen.
Salico AB er et selskab, hvis produkter de fleste af os har indtaget i en eller anden form. De forsyner hele det skandinaviske marked med friske, forskårne grøntsager, frugter og måltidsløsninger. Virksomhedens største kunde er McDonald’s i Skandinavien, og Salico AB leverer ikke blot den udskårne icebergsalat, der findes i alle Big Mac-burgere, men også de små poser med afskårne rodfrugter, æbler og gulerødder.
-McDonald’s var faktisk grunden til, at Salico startede i 1989. De havde brug for en leverandør af grøntsager i skiver og strimler. Det ene har ført til det andet, og i dag har vi kunder inden for mange segmenter, fortæller Kim Bröchner, som er teknisk chef hos Salico.
Selskabet leverer forskårne grøntsager til dagligvarebutikker med velkendte varemærker som for eksempel Ica, Lidl og Coop. De producerer også koncepter og produkter under egne varemærker, såsom Eden og SallaCarte samt private varemærkeprodukter til andre fødevarevirksomheder og restaurantkunder.