Udviklingen hos Palcut er inde i en positiv udvikling. I 2016 øgede Palcut bruttofortjenesten med 23 procent til 13,5 millioner kroner. På bundlinjen fordobler virksomheden resultatet efter skat til 4,7 millioner kroner i 2016 mod 2,4 millioner kroner i 2015. Dermed fortsætter de seneste års vækst.
– Vi har haft god vækst på det danske og skandinaviske marked og meget stærk vækst i Italien, hvor vi har vundet flere vigtige kunder i det forgangne år, fremhæver Rudi Pedersen, administrerende direktør i Palcut A/S.
Palcut har en række af verdens store fødevarekoncerner som kunder, og her fortsatte virksomheden med at vinde terræn i 2016. Hos Arla-koncernen blev der yderligere installeret en række nye Palcut-løsninger som en del af deres fuldautomatiske palleteringsanlæg på mejerier i Danmark og Tyskland. Blandt de nye danske kunder er Novozymes.
Palcut forventer en fortsat positiv udvikling i 2017. Senest har virksomheden indgået en ny kontrakt med fødevarekoncernen Mondelez om levering af antiskridark, der anvendes som mellemlægsark i forbindelse med palleteringen af en lang række af deres mærkevarer. Aftalen er en forlængelse af et samarbejde gennem 10 år.
Generelt ser virksomheden et stort potentiale i Italien, Spanien, Portugal og i en række østeuropæiske markeder, men det er svært at finde kvalificerede agenter, og det kan være med til at stække væksten.