På Interpack viste Palcut blandt andet mellemlægsark til palletering, der forvandler sig til en ”butikssælger”, en løsning til at producere egne mellemlægsark on site, en smoother til ark i højgramskvalitet og en modulær opbygning af Palcut-arkdispenseren.
Palcut viste det nye Point-of-Sales-koncept. Antim-mellemlægsarket er udstyret med sideflapper, som hænger ud over varerne på pallen. På flapperne kan man trykke et salgsbudskab, som bliver synligt, når pallen stilles frem. En effektiv måde at skabe synlighed på i dag, hvor flere og flere butikskæder sætter grænser for butikspromotion.
Nyheden består af Palcut-arkskærer og Antim-antiskridpapir, der leveres klar til brug med det ønskede tiltryk. Perfekt til tidsbestemte og målrettede kampagner.
Antim Stacker giver fleksibilitet
Palcut testede et nyt koncept på Interpack: Palcut Stacker. Det er et modul, der sammenkobles med en Palcut-arkdispenser. Stackeren består blandt andet af et løftesystem, der placerer de afskårne ark på en palle, som kan bruges andre steder i virksomheden.
– Mange af vores kunder har pakkelinjer, hvor de håndpakker. Her har de behov for en løsning, hvor de internt kan producere mellemlægsark, siger Lars Østergaard Jonasen, produktchef hos Palcut, og uddyber:
– Med en Palcut Stacker installation kan de skære ark til de andre pakkelinjer. Fordelen er fleksibilitet samt reduceret lagerplads og mindre lagerbinding.
Smoother til højgramsark
Palcut Smoother er en patenteret løsning, der fjerner spændinger i ark i kraftige papirkvaliteter, nemlig på 250 gram/m2 og derover. Det betyder, at det afskårne ark nu ligger helt fladt og klart på opsamlingsbordet til pakkerobotten. Dermed kan alt papiret på rullen udnyttes. Det reducerer antallet af rulleskift og driftsstop.
Større agilitet med modulær opbygning
De nye Palcut-arkdispensere er opbygget modulært, så grundversionen nemt kan tilpasses langt de fleste pakkelinjer. Samtidig er det nemt senere at udvide med nye funktioner som for eksempel hurtigt skift af papir i form af en vogn med papirrulle, som hurtigt og præcist placerer den nye papirrulle i arkdispenseren. Dermed reduceres skiftetiden til få minutter. Ud over den nemme integration i kundernes pakkelinjer vil det modulære koncept reducere leveringstiden.
Premiere for ny corporate identity
Palcut benyttede lejligheden til at præsentere deres corporate identity på Interpack 2017. Den omfatter et nyt logo, en ny grafisk identitet.